منهول پلی اتیلن

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

منهول پلی اتیلن چیست ؟

آدم رو یا منهول در واقع نوعی از قطعات است که برا متصل کردن شبکه ها یا مجراهای انتقال فاضلاب، آب، برق، تلفن و ... مورد استفاده قرارمی گیرد. جنس منهول از پلیاتیلن و بتنی ست، از مواد پلیمری با کیفتی ساخته شده که مقاومت بالای در برابر نشت رطوبت و مواد خورنده شیمیایی دارند. لازم به ذکر است که یکی از کاربردهای اساسی آدم ور یا منهول این است که از این ابزار برای دسترسی آسان تر انسان به شبکه های انتقال فاضلاب یا کابل های برق و تلفن استفاده می شود. زمانی که قرار است چند مجرای فاضلاب که در جهت های مختلف قرار دارند، به یکدگیر متصل شده و سپس توسط یک مجرای قطورتر هدایت شوند، استفاده از منهول می تواند دسترسی به این شبکه انتقال را ساده تر کند. از طرف دیگر کارشناسان آب و فاضلاب قادر خواهند بود روال انتقال آن را زیر نظر داشته باشند.

منهول چه کاربردهایی دارد؟

استفاده از آدم رو یا منهول در شبکه های ها انتقال فاضلاب بسیار کاربرد دارد. این منهول، کار انتقال، تغییر جهت مسیر فاضلاب، تغییر چند مسیر به یک مسیر، کاهش و افزایش حجم فاضلاب و دیگر مسائل مرتبط با فاضلاب را تا حد زیادی آسان نموده است. آدم رو می تواند چند مسیر انتقال کابلهای مخابراتی را در یک محل متمرکز کند. در مسیر انتقال کابل های مخابراتی لازم است که یک مقرّ میانی وجود داشته باشد تا بتوان از طریق آن جریان کابل ها را به مسیرهای دیگر هدایت کرد یا اینکه مسیر آنها را به صورت واحد در آورد. 

منهول یا آدم رو، همچنین برای انتقال کابل های برق نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کابل های برق، به خاطر اینکه دارای ولتاژ و آمپراژ بالا هستند نیاز دارند تا از هر گونه اتصال ناشی از رطوبت محافظت شوند. منهول پلی اتیلن قادر است شبکه انتقال کابل های برق را از هر گونه آسیب ناشی از رطوبت، دما، فشار و ضربه محافظت کند. آدمرو یا منهول در مسیر انتقال لوله های آب نیز می تواند نقش موثری ایفا کند. این آدم رو قادر است با ایجاد یک حوضچه میانی یا فلکه مرکزی، فشار و سرعت آب رو کنترل کرده تا بتوان آب را به مسیرها و مناطقی که نیاز به فشار بیشتری دارند منتقل نمود. 

مزیت ها و فواید آدم رو پلی اتیلن

جنس به کار رفته در بدنه آدم رو پلی اتیلن به خاطر داشتن ساختار شیمیایی منحصر به فرد خود، توانایی بالایی برای تحمل انواع فشارها و ضربه ها دارد. قطعات منهول پلی اتیلن می تواند در طول زمان پیدار بوده و در برابر فشار ناشی از وزن بافت زمین، فشار وارده از سمت ابزار و ماشین آلاتی که ممکن است بر روی منهول قرار گیرند مقاومت می کند. همچنین مقاومت در برابر مواد خورده و رطوبت که می تواند منهول را سوراخ کرده و بافت خاک را آلوده سازد یا کابل های انتقال را دچار اتصالی نماید، از ویژگی های برجسته، ماده پلیمری به کار رفته در منهول پلی اتیلن است.

انواع آدم رو پلی اتیلن از لحاظ قطر دهانه

آدم روهای پلی اتیلن از لحاض قطر دهانه به دو دسته قطر کم و قطر بالا تقسیم بندی می شود. منهول با قطر کم اصولا در خطوط فرعی و زمانی که قرار است مجاری کمتری به یکدیگر متصل شوند به کار میرود. از طرف دیگر، منهول با قطر بالا در خطوط اصلی انتقال مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعتا ضخامت جداره منهول پلی اتیلن با قطر بالا، از منهولی که قطر کمی دارد بیشتر است. چون قرار است فشار سیال بیشتری را تحمل کند؛ البته اگر مورد استفاده فاضلاب یا جریان آب قرار گیرد. از طرف دیگر قطر بیشتر منهول خطول اصلی، قرار است از شبکه کابلی پرتعدادتری در برابر عوامل آسیب زننده محافظت کند. 

منهول پلی اتیلن چیست؟

منهول پلی اتیلن و در واقع همه نوع منهول یکی از قسمت های اصلی یک شبکه‌ ی جمع آوری و خطوط فاضلاب است. ساخت منهول به صورت سنتی مرسوم است ولی باعث کاهش کیفیت و افزایش زمان ساخت و هزینه های کارگری می‌شود. این منهول‌ها که روز به روز در بین مهندسین و پیمانکاران بر گستره‌ی استفاده از آن اضافه می‌گردد، به منهول پیش ساخته پلی اتیلن معروف است.

منهول پیش ساخته از جمله ابزار مفید و پر کاربردی است که امروزه به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. این منهول پلی اتیلن، بیشتر برای خطوط انتقال فاضلاب کاربرد دارد. کانال های انتقال فاضلاب در عصر کنونی، جزو پروژهای حساسی هستند که توسط پیمانکاران شهرداری و راهسازی و آب و فاضلاب و مخابرات و برق انجام می شود. حساسیت این مسئله به حدی است که اگر نتوان جریان پسآب شهری یا صنعتی را به درستی هدایت کرد، فضای شهری و نیز فضاهای صنعتی و بیمارستانی قابل تحمل نبوده و بوی بد ناشی از فاضلاب فعالیت انسان ها را مختل می سازد و درصورتیکه فاضلاب های عفونی و صنعتی باشند بسیار خطرناک و مضر است.

از طرفی سرعت و کیفیت انجام کار برای پیمانکاران پروژه های انتقال فاضلاب، بسیار حائز اهمیت است تا بتوانند سریعتر صورت وضعیت ها را ارایه کنند و برگشت هزینه هایی که در پروژه های خط انتقال فاضلاب کرده اند را داشته باشند. منهول پیش ساخته پلی اتیلن به خاطر مشخصات منحصر به فردی که دارد می تواند سرعت انجام پروژه ها را به حداکثر رسانده و کار کنترل انتقال پسآب های مضر را به خوبی انجام دهد. 

در تمام کشورهای دنیا اعم از پیشرفته و در حال توسعه جمع آوری فاضلاب دارای درجه اهمیت بسیاری است چرا که در کشورهای صنعتی علاوه بر بحث بهداشت از جریان فاضلاب تسویه شده برای تولید برق استفاده می کنند و کیفیت بالا و سرعت در اجرای پروژه‌ها یکی از مهمترین دغدغه‌های متخصصین این امر بوده است. در زمان‌های گذشته از منهول‌ های بتنی و لوله‌های بتنی برای پروژه‌ها استفاده می‌شد، اما این محصولات کارایی و کیفیت لازم را نداشتند.

در سال های اخیر با استفاده از محصولات پلیمری و ساخت و تولید منهول پلی اتیلن، علاوه بر با کیفیت انجام شدن پروژه‌های فاضلابی، سرعت انجام پروژه‌ها نیز افزایش پیدا کرده است و این منهول‌های پلی اتیلنی باعث صرفه جویی در هزینه‌ها اصلی وجانبی مثل حمل و نصب و کارگری نیز شده است و نیز در مراحل تعمیرات و نگهداری شرایط مناسب دارند و کار را راحت می کنند. منهول های پلی اتیلنی علاوه بر استفاده در صنعت آب و فاضلاب برای خطوط انتقال فاضلاب، برای کنترل خطوط انتقال مخابرات و برای خطوط انتقال کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی‌های منهول پلی اتیلن

مقاومت در برابر اشعه UV که باعث می شود در خطوطی که نیاز است روی زمین کار شود در مقابل اشعه خورشید از بین نرود
قابلیت ماندگاری در فضای باز و عمر طولانی به خصوص در مناطق مرطوب مثل شهر های شمالی و همچنین مناطق جنوب کشور را دارد.
مقاومت در برابر حلال‌ها که از خورندگی جلوگیری می کند و نار سانا بودن آن که برای خطوط انتقال کابل برق و مخابرات اهمیت دارد.
مقاومت در برابر گازهای شیمیایی که در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها استفاده می شود.
عدم نیاز به ماشین آلات سنگین در هنگام اجرا که باعث کاهش هزینه ها می شود که برای پیمانکاران اهمیت بسزایی دارد
سهولت در نگهداری در مرحله تعمیرات برای پیمانکاران نگهداری خط لوله اهمیت دارد.
سطح صاف و منظم در بدنه منهول پلی اتیلن و داشتن پله های پلی اتیلنی داخل منهول که برای تردد در منهول کار را راحت می کند
مقاوم در برابر فشار، سایش،  جوندگان بخصوص موش های فاضلابی
آب بندی کامل شبکه و جلوگیری از ورود فاضلاب به آب‌های زیر زمینی با استفاده از واشرهای آبندی 
امکان افزایش طول منهول حتی پس از پایان پروژه که آن هم بدلیل نصب نر و مادگی منهول هاست 
قابل بازیافت بودن که در صورت جمع آوری منهول به طبیعت آسیب نمی زند

مواد اولیه تهیه منهول پلی اتیلن و روش تولید آن 

همانطور که در متن بالا گفتیم، منهول پلی اتیلن را به عنوان منهول پیش ساخته نیز می‌شناسند که از مواد پلی اتیلن با دانسیته بالا تولید می شود . همچنین می‌توان از مواد H.D.PE یا L.L.D.PE گرید روتاری مولدینگ نیز استفاده نمود و منهول پلی اتیلن را تولید کرد. منهول پلی اتیلن باید طبق استاندارد ملی ایران، قابلیت ماندگاری در فضای باز را داشته باشد. به همین دلیل منهول‌های پلی اتیلن در مقابل اشعه UV خورشید مقاوم هستند. برای آب بندی قطعات مختلف نیز از نوار آب بندی  از جنس E.P.D.M و پی وی سی استفاده می‌ شود؛ پیچ و مهره‌ ها و واشرهای منهول نیز جز قطعات پکیج منهول تحویلی به مشتری هستند که  برای منهول هایی که بصورت یکپارچه نیاز نیست.

مشخصات عمومی منهول پلی اتیلن

تولید منهول‌های پلی اتیلن در قطرها و ارتفاع مختلف: وجود قطعات متعدد در منهول پلی اتیلن فاضلاب، سبب شده تا بتواند ارتفاع آن را به خوبی تنظیم کرد. قطعات پیچی یا نر و ماده این منهول اجازه می دهد تا در صورت نیاز ارتفاع آن را تا 12 متر افزایش داد. 
تولید کفی منهول پلی اتیلن به دو صورت ماهیچه‌دار و ساده امکان پذیر است.
تولید پله‌های از جنس پلی اتیلن و به صورت یکپارچه که قیمت بسیار مناسبی دارد و لیز نیست و دچار خوردگی نمی شود.
طراحی منهول‌ها در ضخامت‌های مختلف: ضخامت و شکل هندسی منهول پیش ساخته، مقاومت در برابر هر گونه فشار جانبی خاک و فوقانی ترافیکی  میسر ساخته است. بدنه این محصول قابلیت تحمل بالایی در برابر فشار ناشی از سیالات و اجسام جامد دارد.
تولید اتصالات منهول پلی اتیلن با واشر E.D.P.M ضد خوردگی
مقاومت حلقوی منهول پلی اتیلن SN=8 می‌باشد که مثل لوله های کاروگیت است 
آب بندی کامل بدنه منهول و اتصال قطعات با واشر E.P.D.M
مونتاژ منهول‌ها و تحویل به مشتری از وظایف مجموعه پلیمر صنعت است ولی برای منهول های یک پارچه نیاز نیست و منهول ها مستقیم به محل پروژه فرستاده می شود. هزینه ساخت و راه‌اندازی بسیار بصرفه است: وزن پایین و وجود قطعات کم ارتفاع منهول پلی اتیلن، نیاز به ماشین آلات سنگین را برطرف کرده است. 
مقاومت در برابر تعدادی از مواد شیمیایی مختلف: بدنه پلیمری منهول پیش ساخته پلی اتیلن، در برابر اثر خورندگی مواد شیمیایی بسیار مقاوم بوده و اجاز نمی دهد تا با نشت فاضلاب به خاک، محیط طبیعی آلوده شده و آسیب ببیند عدم نیاز به تعمیر ولی در صورتی هم که نیاز به تعمیر باشد تعمیرات راحتی دارد.

برخی از مزیت های آدم رو پلی اتیلن

ساخت و راه اندازی آدم رو پلی اتیلن با هزینه ی کمتری انجام می شود. به همین خاطر استفاده از منهول پلی اتیلن از منظر اقتصادی کاملا به صرفه است. 
نصب منهول پلی اتیلن نسبت به آدم رو های سنتی زمان کمتری نیاز دارد.
آدم رو پلی اتیلن در برابر طیف زیادی از مواد شیمیایی و همین طور نم زمین مقاوم بوده و پایداری خود را در برابر آنها حفظ می کند. این موضوع یعنی اینکه شبکه انتقال فاضلاب یا شبکه مخابراتی که توسط منهول پلی اتیلن راه اندازی شده است برای سالیان درازی به کار خود ادامه خواهد داد. 
عدم نیاز به ماشین آلات سنگین نیز یکی دیگر از امتیازات منحصر به فرد این منهول پلی اتیلن است. وزن پایین قطعات آدم رو پلی اتیلن سبب می شود که نصب اتصالات آن توسط کارگرها و ماشین آلات سبک انجام شود و نیازی به ماشین آلات سنگین و پر هزینه نباشد.
عرضه بهترین محصولات آدم رو پلی اتیلن توسط شرکت پلیمر صنعت، فرصت مناسبی است تا با خرید محصولات با کیفیت، بتوانید پروژه های انتقال فاضلاب یا مخابراتی خود را به سرعت به انجام برسانید.

منهول پلی اتیلن...
ما را در سایت منهول پلی اتیلن دنبال می کنید

برچسب : منهول, نویسنده : پلیمر صنعت manholepolymersanaat بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400 ساعت: 21:08